Novalijka Novalijka
320
BLOG

Głos wart grzechu

Novalijka Novalijka Kultura Obserwuj notkę 11


Słucham tej piosenki – jak i całego albumu – w kółko. Nie mogę przestać. Ale dobra, może od początku.
 

Serj Tankian pojawił się w świadomości obserwatorów sceny muzycznej przy okazji zespołu System of a Down, który kilka lat temu terroryzował listy przebojów metalem alternatywnym z doskonałymi tekstami. Rzeczone teksty były właśnie autorstwa pana Tankiana, Libańczyka z pochodzenia – pan ten gra też na instrumentach klawiszowych, gitarze elektrycznej i akustycznej, oraz zajął 23 miejsce w setce najlepszych wokalistów wszechczasów według magazynu "Hit Parader". Dobra, kończę rozpływanie się w zachwytach nad osobą pana Tankiana. Mogłabym jeszcze napisać, że jest aktywnym działaczem na rzecz pokoju, praw człowieka…

No już, kończę. Dodam tylko, że facet jest w wieku mojej matki, ale i tak mogłabym go schrupać. Na surowo.

 Płyta "Elect the Dead Symphony" jest… rany, nawet nie wiem jak to nazwać. To jeden z tych albumów, których słucha się w kółko przez tydzień, a potem stwierdza, że nie ma się dość. Jeden z tych, które są tak zachwycające, że dałoby się wszystko, żeby tylko iść na koncert.

Dobra, do rzeczy.

To nie jest shit, jaki zwykły nam serwować zespoły metalowe, robiące sobie koncerty z orkiestrami symfonicznymi. Nie doszukacie się tam perkusji, basów czy gitar elektrycznych. Jest tekst – zdecydowanie bardziej wyraźny, niż w metalowym łomocie. Jest orkiestra symfoniczna w pełnym składzie, okraszona gitarą akustyczną. I jest głos. Nie, przepraszam. To jest Głos, jakiego ja od dawna nie słyszałam.

Serj Tankian jest w stanie samym głosem… Ekhm, nie napiszę tego, bo mi notkę wytną. Niedobra administracja, no. Z resztą, ja już dzisiaj Ochłapczycy powiedziałam, co ja sądzę o mężczyznach z takimi wokalami.

 Ja się długo mogę rozpływać w zachwytach nad głosem tego pana. Ale najlepiej będzie, jeśli samo go posłuchacie. Założycie słuchawki, usiądziecie wygodnie, puścicie 'Gate 21' i przymkniecie oczy.

Nie zamykam oczu. Za bardzo lubię patrzeć na pana, który emocje przekazuje głosem, a nie wyrazem twarzy.

 

Novalijka
O mnie Novalijka

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura